Innlandet
Vi skal bygge, drifte og vedlikeholde E6 fra Kolomoen i sør til Dombås i nord i Innlandet. Vi skal også utvikle Rv. 4 fra Hunndalen i Gjøvik og nord til Mjøsbrua. Ved Hamar skal vi utvikle Rv. 25 til Løten.
Status for Innlandet
Å bygge disse veiene skal gjøre dem tryggere å kjøre på, og enklere å komme seg rundt. Samtidig skal det bidra til at Innlandet-regionen vokser og utvikler seg, og at vi styrker båndene mellom de ulike delene av landet.
- Vi bygger ny E6 fra Storhove ved Lillehammer til Øyer. Den åpner i 2027
- Vi bygger ny E6 fra Roterud til Storhove i Innlandet.
- Vi jobber aktivt med planlegging av disse veiene i Innlandet:
- Ny E6 mellom Moelv og Roterud
- Ny E6 mellom Øyer og Otta
- Vi utreder disse veiene i Innlandet
- Rv. 4 fra Hunndalen til Mjøsbrua
- Rv. 25 fra Hamar til Løten
- E6 fra Otta til Dombås
Disse veiene må vente
-
E6 fra Otta til Dombås
Vi ser på mulighetene for å utvikle E6 fra Otta til Dombås. Sommeren 2024 presenterte vi en helhetlig strekningsutredning som kunnskapsgrunnlag for strekningen Otta - Vestnes (E6 og E136).
Vi har en årlig økonomisk ramme for hvor mye vi kan forplikte oss. Det begrenser hvor mange veier vi kan bygge hvert år. Nå bruker vi hele budsjettet vårt til å bygge veier andre steder i landet.
Styret i Nye Veier bestemmer hvilke veier som skal prioriteres.
-
Rv. 4 fra Bråstad til Mjøsbrua
Vi ser på mulighetene for å utvikle rv. 4 fra Bråstad til Mjøsbrua.
Vi har en årlig økonomisk ramme for hvor mye vi kan forplikte oss. Det begrenser hvor mange veier vi kan bygge hvert år. Nå bruker vi hele budsjettet vårt til å bygge veier andre steder i landet.
Styret i Nye Veier bestemmer hvilke veier som skal prioriteres.
-
Rv 4 fra Hunndalen til Bråstad
Vi har en årlig økonomisk ramme for hvor mye vi kan forplikte oss. Det begrenser hvor mange veier vi kan bygge hvert år. Nå bruker vi hele budsjettet vårt til å bygge veier andre steder i landet.
Styret i Nye Veier bestemmer hvilke veier som skal prioriteres.
-
Rv. 25 Hamar til Løten
Før vi kan utvikle og planlegge denne veien må vi ha nødvendig finansiering.
Vi har en årlig økonomisk ramme for hvor mye vi kan forplikte oss. Det begrenser hvor mange veier vi kan bygge hvert år. Nå bruker vi hele budsjettet vårt til å bygge veier andre steder i landet.
Styret i Nye Veier bestemmer hvilke veier som skal prioriteres.
Oppdateringer
Gjøvik Graveservice bygger ny gang- og sykkelvei for Nye Veier
I forbindelse med utbyggingen av E6 Storhove – Øyer skal Gjøvik Graveservice prosjektere og bygge en ca to kilometer lang gang- og sykkelvei langs fylkesvei 2522 mellom Midtskog til Måkrudgutua i Øyer kommune.
Fra fjell til tunnel – markerte gjennomslag for Fåbergtunnelen
14 måneder etter at den første salven ble avfyrt markerte Nye Veier og AF Gruppen at det er lys i begge ender av den 2,8 km lange Fåbergtunnelen.
Grunnundersøkelser E6 Sjoa – Bredevangen og Elstad - Fryasletta
Det skal gjennomføres grunnundersøkelser for ny E6 både i Ringebu og Sel.
Informasjonsmøter for naboer - E6 Roterud - Storhove
I forbindelse med utbyggingen av ny E6 vil det bli aktivitet i området rundt Øyresvika og Trosset. Nye Veier og AF Gruppen ønsker derfor å invitere berørte naboer til informasjonsmøte om prosjektet. Her vil dere også få anledning til stille spørsmål og gi tilbakemeldinger.