Innlandet
Vi skal bygge, drifte og vedlikeholde E6 fra Kolomoen i sør til Dombås i nord i Innlandet. Vi skal også utvikle Rv. 4 fra Hunndalen i Gjøvik og nord til Mjøsbrua. Ved Hamar skal vi utvikle Rv. 25 til Løten.
Status for Innlandet
Å bygge disse veiene skal gjøre dem tryggere å kjøre på, og enklere å komme seg rundt. Samtidig skal det bidra til at Innlandet-regionen vokser og utvikler seg, og at vi styrker båndene mellom de ulike delene av landet.
- Vi bygger ny E6 fra Storhove ved Lillehammer til Øyer. Den åpner i 2027
- Ny E6 fra Roterud til Storhove i Innlandet, arbeidet starter etter noen avklaringer i løpet av 2024.
- Vi jobber aktivt med planlegging av disse veiene i Innlandet:
- Ny E6 mellom Moelv og Roterud
- Ny E6 mellom Øyer og Otta
- Vi utreder disse veiene i Innlandet
- Rv. 4 fra Hunndalen til Mjøsbrua
- Rv. 25 fra Hamar til Løten
- E6 fra Otta til Dombås
Disse veiene må vente
-
E6 fra Otta til Dombås
Før vi kan utvikle og planlegge denne veien må vi ha nødvendig finansiering.
Vi har en årlig økonomisk ramme for hvor mye vi kan forplikte oss. Det begrenser hvor mange veier vi kan bygge hvert år. Nå bruker vi hele budsjettet vårt til å bygge veier andre steder i landet.
Styret i Nye Veier bestemmer hvilke veier som skal prioriteres.
-
Rv. 4 fra Bråstad til Mjøsbrua
Vi ser på mulighetene for å utvikle rv. 4 fra Bråstad til Mjøsbrua.
Vi har en årlig økonomisk ramme for hvor mye vi kan forplikte oss. Det begrenser hvor mange veier vi kan bygge hvert år. Nå bruker vi hele budsjettet vårt til å bygge veier andre steder i landet.
Styret i Nye Veier bestemmer hvilke veier som skal prioriteres.
-
Rv 4 fra Hunndalen til Bråstad
Vi har en årlig økonomisk ramme for hvor mye vi kan forplikte oss. Det begrenser hvor mange veier vi kan bygge hvert år. Nå bruker vi hele budsjettet vårt til å bygge veier andre steder i landet.
Styret i Nye Veier bestemmer hvilke veier som skal prioriteres.
-
Rv. 25 Hamar til Løten
Før vi kan utvikle og planlegge denne veien må vi ha nødvendig finansiering.
Vi har en årlig økonomisk ramme for hvor mye vi kan forplikte oss. Det begrenser hvor mange veier vi kan bygge hvert år. Nå bruker vi hele budsjettet vårt til å bygge veier andre steder i landet.
Styret i Nye Veier bestemmer hvilke veier som skal prioriteres.
Oppdateringer
Supplerende feltarbeid 2024
Nye Veier AS planlegger ny E6 fra Elstad til Frya i Ringebu kommune og fra Sjoa til Bredevangen i Sel kommune. I den forbindelse er det behov for å gjennomføre supplerende feltarbeid for å øke kunnskapsgrunnlaget i planområdet.
Starter grunnundersøkelser for rv. 4 fra Hunndalen til Mjøsbrua
Nye Veier har startet arbeidet med å finne løsninger for ny rv. 4 på strekningen Hunndalen-Mjøsbrua i Gjøvik kommune. Prosjektet er i en tidlig fase, og skal registrere grunnforhold over et større område,
Informasjonsmøter om detaljreguleringsplan for E6 Moelv – Roterud
I samarbeid med Ringsaker og Gjøvik kommuner inviterer Nye Veier til informasjonsmøter om forslag til detaljreguleringsplan for E6 Moelv - Roterud.
Klart for høring av reguleringsplan for E6 mellom Moelv og Roterud
Nye Veier har utarbeidet en detaljreguleringsplan for ny E6 mellom Moelv og Roterud, som nå er på offentlig høring. Planen inneholder to alternative løsningsforslag: alternativ 1 og alternativ 2. Fristen for å komme med merknader til planforslaget er 19. september 2024.