Rv. 13 Skare – Sogndal
Rv. 13 mellom Skare i Ullensvang og Sogndal er lang og det er mange utfordringer. Det er stor fare for ras. På store deler av veien er det svært smalt. Dette skaper utrygghet for de som kjører denne veien. Om sommeren er det mange turister som gir mye trafikk.
Ras, smalt og mye trafikk
Vi vurderer veien mellom Skare og Sogndal i sin helhet. I første om gang skal vi gjøre Rv. 13 mellom Djupevik og Kviturtunnelen i Ullensvang kommune bedre.
I november signerte Nye Veier avtale med Samferdselsdepartementet for bygging mellom Djupevik og Kviturtunnelen på riksvei 13 i Vestland. På sikt planlegger vi for en mer helhetlig avtale med flere tiltak på strekningen
Oppdateringer
Risa AS skal skredsikre og utbedre Rv. 13 i Ullensvang
Nye Veier AS har innstilt Risa AS for å skredsikre og utbedre delstrekningen Djupevik – Kviturtunnelen på Rv. 13 i Hardanger. Veiprosjektet består av 1,2 kilometer ny vei i dagen, gang- og sykkelvei langs veitraseen og skredsikringstiltak.
Trenger hjelp til å kartlegge reisetid
Ved å registrere reisetid mellom utvalgte målepunkter, skal Nye Veier avdekke de største trengselspunktene på riksvei 13 mellom Skare og Sogndal i Vestland. I dette kartleggingsarbeidet er de som bruker veien mest en viktig kilde til informasjon for å treffe best mulig med utbedringstiltak.
Nye Veier: Tre tilbydere skal konkurrere om rassikringstiltak på riksvei 13
Nye Veier AS har besluttet å invitere tre leverandører til å levere tilbud og konkurrere om å rassikre og utbedre riksvei 13 mellom Djupevik og Kviturtunnelen i Ullensvang kommune i Vestland.
Nye Veier starter rassikring av riksvei 13
Nye Veier har besluttet å sende ut sin aller første konkurranse for utbedring av riksvei 13. Arbeidet kan starte høsten neste år.