Rv. 13 Skare – Sogndal
Rv. 13 mellom Skare i Ullensvang og Sogndal er lang og det er mange utfordringer. Det er stor fare for ras. På store deler av veien er det svært smalt. Dette skaper utrygghet for de som kjører denne veien. Om sommeren er det mange turister som gir mye trafikk.
Ras, smalt og mye trafikk
Vi vurderer veien mellom Skare og Sogndal i sin helhet. I første om gang skal vi gjøre Rv. 13 mellom Djupevik og Kviturtunnelen i Ullensvang kommune bedre.
I november signerte Nye Veier avtale med Samferdselsdepartementet for bygging mellom Djupevik og Kviturtunnelen på riksvei 13 i Vestland. På sikt planlegger vi for en mer helhetlig avtale med flere tiltak på strekningen
Oppdateringer
Overskuddsmasser rv. 13
Vi starter snart arbeidet med å sikre veien mot ras mellom Djupevik og Kviturtunnelen. Vi får overskudd av masser som vi ønsker å avhende til interesserte mottakere. Det er krav om at mottakere må ha godkjent deponi som er stort nok til å ta imot massene. Meld interesse innen 28. januar.
Risa AS skal skredsikre og utbedre Rv. 13 i Ullensvang
Nye Veier AS har innstilt Risa AS for å skredsikre og utbedre delstrekningen Djupevik – Kviturtunnelen på Rv. 13 i Hardanger. Veiprosjektet består av 1,2 kilometer ny vei i dagen, gang- og sykkelvei langs veitraseen og skredsikringstiltak.
Ber om hjelp til å avdekke trengselspunkter på Rv 13
Ved å registrere reisetid mellom utvalgte målepunkter, skal Nye Veier avdekke de største trengselspunktene på riksvei 13 mellom Skare og Sogndal i Vestland. I dette kartleggingsarbeidet er de som bruker veien mest en viktig kilde til informasjon for å treffe best mulig med utbedringstiltak.
Trenger hjelp til å kartlegge reisetid
Ved å registrere reisetid mellom utvalgte målepunkter, skal Nye Veier avdekke de største trengselspunktene på riksvei 13 mellom Skare og Sogndal i Vestland. I dette kartleggingsarbeidet er de som bruker veien mest en viktig kilde til informasjon for å treffe best mulig med utbedringstiltak.